Hot answers tagged

270 votes
Accepted

Do these pictures depict David Hogg after two separate crises?

Both photos are legitimate and depict the same person (David Hogg), but the picture on top from August 2017 is from a story about Hogg and his friend getting in an argument with a beach lifeguard. ...
awells's user avatar
  • 1,821
107 votes
Accepted

Does the Wall Street Journal change headlines based on location?

The headlines come from different times in the day, not different markets, and reflect changing situations during the day. Changes like this are normal practice for newspapers. As usual, Snopes has ...
DJClayworth's user avatar
  • 57.6k
104 votes

Does the owner of the Washington Post have a deal with the CIA worth 600 million dollars?

This claim has two parts: an explicit claim (that the CIA has a deal with Jeff Bezos), and an implicit one (that this creates a conflict of interest). The explict claim is FALSE The CIA has no deal ...
ReasonablySkeptical's user avatar
92 votes
Accepted

Did KFC send out a “Kristallnacht” themed promotional deal to customers in Germany?

Snopes has confirmed the story including directly contacting KFC Global, and getting the response: On November 9, an automated push notification was accidently issued to KFC app users in Germany that ...
Oddthinking's user avatar
  • 142k
91 votes
Accepted

Are headlines often not written by the person writing a newspaper article?

The job role of writing headlines varies between organisations, but, yes, there are plenty of organisations where it is written by someone other than main author of the article. Wikipedia can't be ...
Oddthinking's user avatar
  • 142k
85 votes

Is Fox News not classified as a news channel?

In 2015, then CEO, Roger Ailes gave an interview to Hollywood Reporter for their 35 Most Powerful People in New York Media 2015 article: SNL Kagan estimates the channel [Fox News] will earn $2.18 ...
Lady_A's user avatar
  • 1,420
78 votes

Has ESPN removed broadcaster Robert Lee from a game, citing the name of a confederate general?

It is true that the announcer Robert Lee scheduled for the game in Charlottesville was switched to a different game by ESPN. From a New York Times article on the subject: After the violence in ...
Mad Scientist's user avatar
  • 43.6k
74 votes

Does the owner of the Washington Post have a deal with the CIA worth 600 million dollars?

So is the owner of The Washington Post benefiting from CIA funds to the tune of 600 million dollars? Technically yes, but the video strongly implies an improper conflict of interest, a claim with ...
Chris's user avatar
  • 609
73 votes

Do the majority of doctors in the USA support hydroxychloroquine use for covid-19?

The only way to settle this is to find and cite a study or survey that supports or refutes the claim that "the majority of doctors in the USA support the use of hydroxychloroquine against COVID ...
JRE's user avatar
  • 5,618
63 votes

Did "Joe the Plumber" perform plumbing work for money between when he left the Air Force and October 2008?

Yes. The New York Times reported on Wurzelbacher's death. It reinforced that he was not a licensed plumber but explained: [...] he could work in Toledo only for someone with a master’s license or in ...
Oddthinking's user avatar
  • 142k
60 votes

Is Fox News not classified as a news channel?

The claim about Fox News "changing classification" in 2018 is false. There is no official classification of channels in the U.S. as news or otherwise. The source of the claim links foxnews.com's ...
reirab's user avatar
  • 4,074
44 votes

Has ESPN removed broadcaster Robert Lee from a game, citing the name of a confederate general?

Because the question title is somewhat different than the actual question (titles can only be so long) I thought it might be helpful to readers of this question to mention up front that Robert Lee was ...
JackArbiter's user avatar
  • 1,228
42 votes

Is participating in a campaign advert a fireable offence for US journalists?

Hannity is not a journalist, even according to Fox, himself or Wikipedia: Sean Patrick Hannity (born December 30, 1961) is an American talk show host and conservative political commentator. [...] Jim ...
Dolphin 613 Motorboat's user avatar
41 votes
Accepted

Did Nelson Mandela read The Economist in prison?

In Nelson Mandela's autobiography, Long Walk to Freedom [Part 8: Robben Island: The Dark Years], he writes: In addition to books, we were permitted to order publications necessary to our studies. The ...
Oddthinking's user avatar
  • 142k
33 votes
Accepted

Did CNN use "lightened" photos of Darrell Brooks?

No. The source: https://edition.cnn.com/2021/11/22/us/what-we-know-about-suspect-in-waukesha-parade-tragedy/index.html credits 'Waukesha Sheriff's Department'. The NY Post has an article where they ...
thelawnet's user avatar
  • 5,276
30 votes

Do these pictures depict David Hogg after two separate crises?

According to MSD senior David Hogg goes viral on youtube (01 December 2017): In Redondo Beach, Calif., Marjory Stoneman Douglas High School senior David Hogg and his friend Thomas decided to spend ...
DavePhD's user avatar
  • 107k
28 votes

Does the owner of the Washington Post have a deal with the CIA worth 600 million dollars?

So is the owner of The Washington Post benefiting from CIA funds to the tune of 600 million dollars? Yes. The current owner of The Washington Post is Jeff Bezos, who also founded Amazon. News from ...
ChrisW's user avatar
  • 26.7k
27 votes

Did CNN use "lightened" photos of Darrell Brooks?

As thelawnet's answer says, CNN seems to have used a digital image from the Sheriff's Department without any level adjustment. "Again" may refer to an incident from June of 2020, when some ...
benrg's user avatar
  • 3,423
27 votes
Accepted

Did CNN alter Joe Rogan's appearance in their coverage regarding his Covid-19 infection in late 2021?

As stated in the question, this is the link showing purported digital alteration by CNN in Mr. Rogan's original Instagram video. The video states that the top video was from CNN and the bottom video ...
DenisS's user avatar
  • 22.4k
24 votes
Accepted

Did GOP senators say these things about Kavanaugh allegations?

Yes, these appear to be accurate quotes. Lindsay Graham, from the Washington Post: Woman who accused Brett Kavanaugh of sexual assault wants FBI to investigate incident before she testifies to Senate:...
BradC's user avatar
  • 3,879
24 votes

Is this photo of a LGBT protest march digitally faked?

This image shows the banner of a group called LGBT Against Islamophobia. The specific image was taken at Birmingham Pride in 2015, but they were also at other prides such as London Pride. Personally, ...
tim's user avatar
  • 52k
24 votes
Accepted

Do organised anti-vaccination groups stand to gain anything?

Obviously the specifics of "what they have to gain" varies from group to group and individual to individual but it mostly boils down to the time honored motive - money. For some examples: Andrew ...
motosubatsu's user avatar
  • 1,624
23 votes
Accepted

Did Facebook claim its fact-checks are legally "just opinions"?

In Stossel v Facebook et al (US District Court, Northern California), Meta/Facebook filed a document on 29 November 2021 stating: ...Stossel’s claims focus on the fact-check articles written by ...
DavePhD's user avatar
  • 107k
21 votes

Did CNN alter Joe Rogan's appearance in their coverage regarding his Covid-19 infection in late 2021?

Experimentation To confirm Dr. Farid's findings I rendered the original instagram video in several video player alongside CNN's cut. I took a single whole screenshot and the only editing I applied to ...
Steve Cox's user avatar
  • 311
20 votes

Did President Trump suggest the public should inject disinfectant?

Yes Trump's quote (transcribed) is "And then I see the disinfectant, where it knocks it out in a minute. One minute. And is there a way we can do something like that, by injection inside or almost a ...
cpcodes's user avatar
  • 1,068
18 votes
Accepted

Did the Biden campaign ever send out a "decree" to keep Rudy Giuliani off television?

The story was originally broken by The Daily Beast. They quote a letter from the Biden campaign - not Joe Biden personally - , which demands that Giuliani is no longer booked because of the falsehoods ...
tim's user avatar
  • 52k
16 votes
Accepted

Was post-DNC polling concealed?

Trivially false: FiveThirtyEight lists four general-election polls by three groups that were released on the 22nd or 23rd. That said, it's uncommon for poll results to be released on a weekend. In ...
Mark's user avatar
  • 2,765
16 votes

Are covid vaccines causing additional cardiac events amongst athletes?

The prevalance of cardiac events among athletes was discussed before the Covid-19 pandemic. The British Journal of Sports Medicine asked in 2017: Are elite athletes at higher risk of developing ...
Weather Vane's user avatar
  • 7,673
15 votes
Accepted

Is Russian TV airing a "hunger games" like reality series where contestants can rape, kill or be killed?

The BBC reported on this in a little more detail a little while back: http://www.bbc.co.uk/newsbeat/article/38342421/russia-does-the-hunger-games-for-real-in-siberia-but-no-guns-are-allowed A Russian ...
PhillS's user avatar
  • 3,044

Only top scored, non community-wiki answers of a minimum length are eligible